HOME
odkaz
Lidé
odkaz

ZUZANA SUSOVÁ

ZUZANA SUSOVÁ
Zuzana Susová patřila mnoho let ke špičce českého baletu. Již v 19 letech se tato drobná tanečnice stala sólistkou ND v Praze a několik let poté byla jmenována první sólistkou. Její taneční projev byl jak po stránce lyrické, tak i dramatické skutečně výjimečný! Zapůsobila na diváky a rovněž odbornou kritiku svým ztvárněním velkých a titulních rolí a to nejen čistě klasického charakteru, ale neoklasického a moderního. Byla Odettou a Odilií v Labutím jezeře, Julií v baletu Romeo a Julie, Marií v Louskáčkovi, Popelkou i Šípkovou Růženkou. Tančila Kateřinu ve slavném baletu Johna Cranka Zkrocení zlé ženy či Taťánu v jeho baletu Oněgin. Velký herecký a taneční talent prokázala v představení světoznámého švédského choreografa Matse Eka Carmen, v němž ztvárnila roli "M" a také jako Desdemona v baletu Othello Youriho Vámose. V moderním repertoáru se divákům představila v sólových úlohách v choreografiích Jiřího Kyliána, Petra Zusky či Nacha Duata. Svým hlubokým citem pro dramatiku dokázala okouzlit známého českého choreografa Libora Vaculíka a stala se pro něj vyhledávanou tanečnicí. Ztvárnila hlavní role v jeho velkých dílech Isadora Duncan, Malý pan Friedemann/Psycho, Lucrezia Borgia a Faust. Zuzana Susová získala také řadu ocenění a byla několikrát nominována na cenu Thálie. Za roli Giselle ve stejnojmenném baletu vysněnou Thálii skutečně získala. Odborná porota v rámci Soutěžní přehlídky současné taneční tvorby ocenila její roli Markétky v baletu Faust jako nejlepší sólový výkon za rok 2011. Poslední rolí Zuzany Susové v ND v Praze byla Dorotka, tentokrát v tanečním hororu Čarodějův učeň pod režijním vedením Skutru a v choreografii Jana Kodeta. Impulsem k ukončení kariéry byl bohužel úraz a následná nepovedená operace. S jevištěm se Zuzana Susová definitivně rozloučila po zjištění, že čeká druhé dítě. Rozloučila se právě zmíněnou rolí Dorotky a dala přednost rodině a vlastnímu zdraví. Dnes se šťastně věnuje dvěma dcerám a také se rozhodla své velké taneční zkušenosti předávat dalším tanečníkům. Zuzana Susová přijala nabídku choreografa Libora Vaculíka a stala se v divadle F. X. Šaldy jeho asistentkou při tvorbě tanečního dramatu Petrolejové lampy. A nejen to. Kývla na nabídku stát se pedagogem v libereckém baletním souboru. Je to skutečně velká čest, protože naši tanečníci mají možnost "učit" se od primabaleríny! Držme tedy baletnímu souboru a Zuzaně Susové pěsti, aby jim společná práce při zkouškách na sále skvěle klapala! Výsledek bude jistě stát za to.
ARCHÍV

 

.
HOME ČINOHRA OPERA BALET PROGRAM KONTAKT
.
© 2015, Šaldovo divadlo – všechna práva vyhrazena
Cookies
Webové stránky používají cookies, díky kterým je prohlížení stránek příjemnější a snazší. Ke zpracování některých cookies potřebujeme od vás souhlas, který dáte kliknutím na "Přijmout vše", nebo nastavte jednotlivě v "Nastavení souborů cookie“. Více informací najdete zde.

Nastavení souborů cookie     Přijmout vše