Umělecké spojení pěveckého dua Kchun a tanečního souboru Dekkadancers.
Umělecké spojení pěveckého dua Kchun a tanečního souboru Dekkadancers je organickým vyústěním společného nadšení z tvorby soudobého italského skladatele Marca Rosana. Jedním z jeho klíčových děl je zhudebnění textu latinské sekvence Stabat Mater, který vyjadřuje bolest Panny Marie pod Kristovým křížem. Skladbu napsal v roce 2004, původně pro kontratenor, smyčce a varhany, zcela otevřeně ve stylu napodobujícím barokní hudbu. V roce 2022 jí upravil přímo pro duo Kchun a violoncello.
Jako přípravu a pro umocnění duchovní dimenze interpreti zařadili interpreti na úvod kombinaci středověkého a barokního repertoáru. Vedle několika částí ze Suity č. 2 d moll pro violoncello J. S. Bacha zasadili jeden z dávných biblických příběhů. Jeho autorkou je německá křesťanská mystička, hudebnice a benediktinka Hildegarda z Bingenu, která se stala nejvýraznější osobností a zakladatelkou středověké „ženské mystiky“ a propagátorkou mariánské úcty.
Hildegard von Bingen (1098–1179)
Hymnus Ave generosa
Johann Sebastian Bach (1685–1750)
Suita pro violoncello č. 2 d moll, BWV 1008 (výběr)
Hudebně – zvuková koláž (Ondřej Vinklát)
Marco Rosano (*1964)
Stabat Mater (pro tenor, baryton a violoncello)
KCHUN: Martin Prokeš (tenor), Marek Šulc (baryton), Eduard Šístek (violoncello)
DEKKADANCERS: Štěpán Pechar, Ondřej Vinklát, Nikol Šneiderová
Choreografie: Štěpán Pechar a Ondřej Vinklát
Scéna: Pavel Knolle, Ondřej Vinklát
Light design: Daniel Tesař
Divadlo: Šaldovo divadlo
Délka představení: