Mezigenerační propast se v současné době tak hluboce rozevírá, že dvacetiletí z „generace Z“ už si těžko rozumějí
s dnešními třicátníky, takzvanými mileniály. Zběsilý technický pokrok zrychluje proměny světa i našeho vnímání. Dospívají generace čerpají vzdělání z internetového virtuálního prostředí a jejich rodiče či prarodiče pochybují, zda to může stačit. Mladí se jim zdají příliš křehcí
a nepřipravení na život, oni zase rodičům vyčítají nedostatek korektnosti a cynismus. Projekt Blízká setkání by měl přinést na jeviště text, který vyjádří pocity dospívající generace, jejich postoj k současnému světu. Je čas naslouchat.
Absolventskou sezonou 2024/25 uzavírá Eliáš Gaydečka studium režie-dramaturgie na DAMU. K divadlu ho přivedl zájem o film: pracoval jako scénárista, asistent režie nebo kreslíř storyboardů. Jeho minutový film byl například součástí filmové mozaiky Moje svoboda ke třicátému výročí sametové revoluce. Během studia se věnuje i režii vlastních divadelních projektů. Jeho adaptaci Národní třídy J. Rudiše mohli liberečtí diváci vidět na festivalu WTF?! Píše články do měsíčníku Roš Chodeš a nahrává podcasty o židovské kultuře. Příležitostně hraje na jazzových koncertech
na klavír pod vedením Emila Hradeckého, rád podniká výlety do přírody a pomáhá vést dětský tábor.
XX
není součástí předplatného 2025/2026