HOME
odkaz
Program
odkaz

TYJÁTR MISTRA PEDRA: NORIMBERSKÁ PANNA

Manuel de Falla, Adolphe Charles Adam
TYJÁTR MISTRA PEDRA: NORIMBERSKÁ PANNA
[libreto: Adolphe de Leuven a Victor-Arthur Rousseau de Beauplan (Adam) Manuel de Falla (Falla)]   
20.9
OBSAZENÍ
PREMIÉRA
24.9
OBSAZENÍ
FLEXI
02.10
FLEXI
15.10
FLEXI
11.12
FLEXI

Kočovná grupa ze Španěl hraje dechberoucí tyjátr. Mistr Pedro a sličná krasavice, ohnivý ďábel, tupé nemehlo, nezbedný výrostek, chlípný mouřenín. A výbušný VIP host mezi diváky. Dvě operní aktovky, které jste léta neviděli!

 

Norimberská panna (La poupée de Nuremberg) je operao jednom jednání francouzského skladatele Adolpha CharleseAdama, která byla poprvé uvedena 21. února 1852 v pařížskémThéâtre Lyrique. Libreto, inspirováno příběhem E. T. A.Hoffmanna Der Sandmann, napsali Adolph de Leuvena Arthur Rousseau de Beauplan na námět oživlé loutky zasazenýdo komického až fraškovitého děje. Příběh se točí kolem výrobcehraček Cornelia, který stvořil panenku jako manželku pro svéhosyna a chce ji přivést k životu. Když však přijde čas, vypuknechaos a věci naberou zcela nečekaný spád.Tyjátr Mistra Pedra (El retablo de maese Pedro) je operana španělské libreto podle epizody z Dona Quijota (část II.,kapitola 26) od Miguela de Cervantese. Hudbu zkomponovalManuel de Falla, jenž reprezentuje skupinu španělskýchskladatelů 20. století, kteří získali mezinárodní úspěch.Loutkovou operu si u něj objednala princezna de Polignaca ve světové premiéře byla provedena nejprve koncertně23. března 1923 v Teatro San Fernando v Seville, a poté scénicky25. června 1923 v paláci princezny z Polignacu v Paříži. Vzhledemke své délce necelé půl hodiny, mimořádně exponovanému partupro chlapecké sólo, a taktéž využití loutek, není dílo součástístandardního operního repertoáru.
Norimberská panna (La poupée de Nuremberg) je operao jednom jednání francouzského skladatele Adolpha CharleseAdama, která byla poprvé uvedena 21. února 1852 v pařížskémThéâtre Lyrique. Libreto, inspirováno příběhem E. T. A.Hoffmanna Der Sandmann, napsali Adolph de Leuvena Arthur Rousseau de Beauplan na námět oživlé loutky zasazenýdo komického až fraškovitého děje. Příběh se točí kolem výrobcehraček Cornelia, který stvořil panenku jako manželku pro svéhosyna a chce ji přivést k životu. Když však přijde čas, vypuknechaos a věci naberou zcela nečekaný spád.Tyjátr Mistra Pedra (El retablo de maese Pedro) je operana španělské libreto podle epizody z Dona Quijota (část II.,kapitola 26) od Miguela de Cervantese. Hudbu zkomponovalManuel de Falla, jenž reprezentuje skupinu španělskýchskladatelů 20. století, kteří získali mezinárodní úspěch.Loutkovou operu si u něj objednala princezna de Polignaca ve světové premiéře byla provedena nejprve koncertně23. března 1923 v Teatro San Fernando v Seville, a poté scénicky25. června 1923 v paláci princezny z Polignacu v Paříži. Vzhledemke své délce necelé půl hodiny, mimořádně exponovanému partupro chlapecké sólo, a taktéž využití loutek, není dílo součástístandardního operního repertoáru.


Norimberská panna (La poupée de Nuremberg) je opera o jednom jednání francouzského skladatele Adolpha Charlese Adama, která byla poprvé uvedena 21. února 1852 v pařížském Théâtre Lyrique. Libreto, inspirováno příběhem E. T. A. Hoffmanna Der Sandmann, napsali Adolph de Leuvena Arthur Rousseau de Beauplan na námět oživlé loutky zasazený do komického až fraškovitého děje. Příběh se točí kolem výrobce hraček Cornelia, který stvořil panenku jako manželku pro svého syna a chce ji přivést k životu. Když však přijde čas, vypukne chaos a věci naberou zcela nečekaný spád.

 

Tyjátr Mistra Pedra (El retablo de maese Pedro) je opera na španělské libreto podle epizody z Dona Quijota (část II.,kapitola 26) od Miguela de Cervantese. Hudbu zkomponoval Manuel de Falla, jenž reprezentuje skupinu španělských skladatelů 20. století, kteří získali mezinárodní úspěch. Loutkovou operu si u něj objednala princezna de Polignaca ve světové premiéře byla provedena nejprve koncertně 23. března 1923 v Teatro San Fernando v Seville, a poté scénicky 25. června 1923 v paláci princezny z Polignacu v Paříži. Vzhledem ke své délce necelé půl hodiny, mimořádně exponovanému partu pro chlapecké sólo, a taktéž využití loutek, není dílo součástí standardního operního repertoáru.

Inscenační tým
 
Libreto:Adolphe de Leuven a Victor-Arthur Rousseau de Beauplan (Adam) Manuel de Falla (Falla)
 
Překlad:Rudolf Walter, Vojtěch Babka (Adam) Petr Gojda (Falla)
 
Hudební nastudování, dirigent:ONDREJ OLOS
 
Režie:JURAJ ČIERNIK
 
Scéna:ALEŠ VALÁŠEK
 
Kostýmy:ALEŠ VALÁŠEK
 
Výroba loutek:DAVID VELČOVSKÝ
 
Dramaturgie:VOJTĚCH BABKA
 
Pohybová spolupráce:IVAN VANKO
 
Hudební příprava, korepetice:MAXIM BIRIUCOV
 
Asistent režie:ŠÁRKA BRODACZOVÁ
 
Koncertní mistři:YURIY HORBACHUK
PETR MATĚJÁK
 
Inspice:MARIAN MIČJAR
 
Nápověda:ALENA MIRJAM REŽNÁ
Další informace

Divadlo: Malé divadlo

Délka představení:

Premiéra: 20.09.2024

OSOBY A OBSAZENÍ
 
A. Ch. Adam – Norimberská panna:. .
 
Cornelius:IVO HRACHOVEC
 
Benjamin:MICHAEL ROBOTKA
 
Jindřich:MICHAL MARHOLD
 
Bertha:VERONIKA KAISEROVÁ
 
M. de Falla - Tyjátr Mistra Pedra:. .
 
Don Quijote :ROMAN JANÁL
 
Mistr Pedro:DUŠAN RŮŽIČKA
 
Vyvolávač:ŠÁRKA VÍCHOVÁ
VOJTĚCH ZRNÍK
MATYÁŠ ŽÁK

 

.
HOME ČINOHRA OPERA BALET PROGRAM KONTAKT
.
© 2015, Šaldovo divadlo – všechna práva vyhrazena
Cookies
Webové stránky používají cookies, díky kterým je prohlížení stránek příjemnější a snazší. Ke zpracování některých cookies potřebujeme od vás souhlas, který dáte kliknutím na "Přijmout vše", nebo nastavte jednotlivě v "Nastavení souborů cookie“. Více informací najdete zde.

Nastavení souborů cookie     Přijmout vše