Michal Lehotský studoval zpěv soukromě; v roce 1995 absolvoval „Mozartakademie" v Krakově u prof. Kerstin Meyer a prof. Evy Blahové. Zúčastnil se pěveckých kurzů u Petra Mikuláše, Alaina Nonata a Bernda Weikla. Je laureátem mezinárodních pěveckých soutěží M. Schneidera-Trnavského (1996) a Emy Destinnové v Českých Budějovicích (1998). Je stálým hostem opery Slovenského národního divadla v Bratislavě, Národního divadla v Praze, Státní opery Praha a Národního divadla v Brně. V jeho repertoáru zaujímají přední místo Radames (Aida), Vévoda (Rigoletto), Alfrédo (Traviata), Riccardo (Maškarní ples), Manrico (Trubadúr), Ismael (Nabucco), Rodolfo (Bohéma), Cavaradossi (Tosca), Pinkerton (Madame Butterfly), Turiddu (Sedlák kavalír), Don José (Carmen), Princ (Rusalka), Jeník (Prodaná nevěsta), Jiří (Jakobín), Števa (Její pastorkyňa), titulní role v Donu Carlosovi, Robertu ďáblovi a Robertu Devereux, ale např. i Arturo (Puritáni). Opakovaně vystoupil na Wexfordském operním festivalu, v Deutsche Oper Berlin a na Mezinárodním hudebním festivalu Janáčkovo Brno 2004. V roce 2007 debutoval ve Státní opeře ve Vídni jako Vévoda (Rigoletto). V německém Xantenu hostoval v roli Radama (Aida), zúčastnil se francouzského a nizozemského turné jako Don José (Carmen) a v rámci španělského turné jej publikum mohlo obdivovat jako Vévodu (Rigoletto). Na začátku roku 2010 debutoval ve Státní opeře v Budapešti v roli Pinkertona (Madama Butterfly). V roce 2013 vystoupil Michal Lehotský s velkým úspěchem jako Arrigo (Sicilské nešpory) v operních domech v Modeně, Reggio Emilia a Piacenze, v roce 2014 zpíval Arriga v opeře v Nice a francouzskou verzi opery v roce 2015 v Národním divadle v Zagrebu. K jeho posledním úspěchům patří Verdiho Otello (2014 na Festivalu PaSkaret ve Švédsku, 2015 v opeře ve Štýrském Hradci a Ljubljani a 2016 se Symfonickým orchestrem Tchai-pei na Taiwanu). V roce 2017 ztvární v nově připravované inscenaci Halévyho Židovky na prknech Slovenského národního divadla roli Eléazara. Jeho koncertní repertoár zahrnuje tenorové party stěžejních děl Janáčka, Dvořáka, Verdiho (Requiem), Berlioze, Mascagniho (Messa di Gloria), Mozarta, Schuberta a Haydna. Spolupracuje s Českou filharmonií (např. Faustovo prokletí Hectora Berlioze). V roce 2008 debutoval u Mnichovských filharmoniků v Janáčkově Glagolské mši, s níž slavil úspěchy v posledních několika letech také v Göterborgu, Odensee, Rotterdamu, Budapešti, Strassburgu, Montepulcianu a Rimini. V posledně jmenovaném městě vystoupil také v italské scénické premiéře Janáčkova Zápisníku zmizelého. V roce 2009 hostoval ve vídeňském Musikvereinu v Dvořákově Stabat mater a se Svatou Ludmilou vystoupil v Utrechtu. Pro svůj mimořádně technicky zvládnutý hlas a výrazovou sílu byl přizván k realizaci několik nahrávek: Král a Uhlíř Antonína Dvořáka (WDR Köln, Gerd Albrecht), Rothschild's Violin Veniamina Fleishman a Šostakovičovi Hráči (Liverpoolská filharmonie, Vasilyj Petrenko). V roce 2020 pracoval na novém nastudování Radamese (Aida) v SND Bratislava, ve stejném roce zpíval také Kalafa (Turnadot) v ND Praha a v roce 2021 pak Werthera v ND Košice. Jako Don José vystoupil tako v nové inscenaci Carmen (2022) v ND Praha. V roce 2023 vstoupily znovu do jeho profesního života Sicilské nešpory v Teatro Comunale Bologna i Teatro Regio Torino a v únoru 2024 vystupoval mimo jiné v Teatr Wielki ve Varšavě jako Radames (Aida) a v prosinci 2024 zpíval Verdiho Requiem v Opera Bergen v Norsku. Od sezony 2024/2025 je stálým členem operního souboru DFXŠ. Jeho první rolí v angažmá je Lízal v expresionistické opeře E. F. Buriana Maryša.