HOME
odkaz

Chystané premiéry

Připravované premiéry

ROK 2017

 

Petr Iljič Čajkovskij: PANNA ORLEÁNSKÁ

Dirigent: Martin Doubravský

Režie: Linda Keprtová

Premiéra 22. 9. 2017, 2. premiéra 30. 9. 2017 – Šaldovo divadlo

 

Historické náměty vždy lákaly a oslovovaly operní skladatele napříč historickou, či geografickou mapou. Ne jinak tomu bylo i u Petra Iljiče Čajkovského (1840- 1893), který si pro jednu ze svých oper vybral látku dramatika Friedricha Schillera, pojednávající o jedné z nejproslulejších, však i nejkontroverznějších postav evropských dějin – o Janě z Arku, přezdívanou Panna orleánská. Dívka, která v 15. století stanula v čele Francie proti anglické armádě, z vlastních řad byla posléze zrazena, v devatenácti letech upálena a roku 1920 papežem Benediktem XV. blahořečena, inspirovala již mnoho uměleckých duší a stala se námětem děl neopakovatelných. Opera bude uváděna v ruském originále, s českým a německým překladem, v Liberci, v novodobé divadelní historii vůbec poprvé.

 

Marius von Mayenburg: MUČEDNÍK

Režie: Martin Tichý

Premiéra 6. 10. 2017 – Malé divadlo

 

„Mám dost civění skrz opocené brýle mezi Melaniina stehna, která se otvírají, když přede mnou plave.  /…/ Dlouho jsem to snášel, ačkoliv Pán přikazuje, ať se ženy oblékají slušně a zdobí se prostě a střízlivě a ne ať nosí bikiny. /…/ Snášel jsem to, možná jsem to ani nevnímal, ale teď to vnímám, cítím to naprosto zřetelně a je mi to poznat na těle, a proto dnes, v den svatého Polykarpa, vyhlašuji nemravnosti válku. “To není replika fanatického kněze, ale obyčejného kluka, který se rozhodl, že nebude chodit na hodiny plavání. Školáka, který se chce stát mučedníkem a který se rozhodne zabít z náboženských pohnutek svou učitelku.

Náboženského fanatismu se dnes bojíme stále víc. Naše hra vám na něj nabízí mrazivě groteskní, ale především neobvyklý pohled: s fanatismem nespojuje islám, ani přistěhovalce, ale „našeho“ evropského kluka, který propadl „našemu“ náboženství. Mayenburgova hra je dráždivým a nepopisným svědectvím o naší době a o nás. Není to poprvé, co se režisér Martin Tichý na scéně našich divadel potkává s textem německého dramatika. Jeho režie Arabské noci vynesla našemu divadlu dokonce účast na Pražském divadelním festivalu německého jazyka a prestižní Cenu MAX. Tentokrát se v Malém divadle setká s dílem možná nejvýznamnějšího německého dramatika současnosti, Maria von Mayenburga.

 

Jules Verne: TAJUPLNÝ OSTROV

Režie: Filip Nuckolls

Premiéra 20. 10. 2017, 2. premiéra: 28. 10. 2017 – Šaldovo divadlo

 

Čas od času rádi nabízíme rodinné představení vhodné pro publikum každého věku. Tentokrát půjde o slavnou verneovku Tajuplný ostrov v dramatizaci režiséra Filipa Nuckollse, který svou předchozí tvorbou dokázal, že právě „rodinné tituly“ mimořádně dobře umí. Útěk z Ameriky, kde právě zuří válka Severu proti Jihu, cesta balónem, ztroskotání, objevování přírody neznámého ostrova, setkání s tajemným cizincem, mezilidská důvěra jako jediná šance na dobrý konec, to všechno jsou motivy, které vám hravou a neiluzivní formou chceme rozehrát v naší nové inscenaci. Dnešní film a počítače vám nabídnou efekty, o jakých se Verneovi ani Karlu Zemanovi nesnilo, divadlo vám ale nabídne hravost a fantazii, jakou u moderních technologií najít nemůžete. Takže ať už je vám blízké Vernovo vizionářství anebo naopak nostalgie ukrytá dnes v jeho dobrodružných románech, naše inscenace bude právě pro vás i vaše děti od osmi let výše.

 

Leoš Janáček, Libor Vaculík: PETROLEJOVÉ LAMPY - OBRAZY Z JILEMNICE

Hudba: Leoš Janáček

Choreografie, libreto, režie: Libor Vaculík

Premiéra 10. 11. 2017, 2. premiéra 18. 11. 2017 – Šaldovo divadlo


Podzimní premiéra přinese titul pro náročnějšího diváka. Český choreograf a režisér Libor Vaculík přijal naše pozvání, a pro liberecký soubor adaptuje slavný český román Jaroslava Havlíčka Petrolejové lampy. Sugestivní drama pojednává o nepříliš pohledné stárnoucí Štěpce, která žije v dusném prostředí českého maloměsta. V den svatby ještě netuší, jaká nemoc pronásleduje jejího vysněného ženicha... Jaroslav Havlíček napsal baladický příběh o zmařených touhách, přetvářce a houževnatosti, a poklonil se tak svému rodnému městu Jilemnici. I my chceme tímto pozvat diváky nejen liberecké, ale i z odlehlejšího kouta Libereckého kraje. Libor Vaculík spolupracovat během své kariéry s mnoha významnými soubory nejen českými, ale i zahraničními – pro moderní taneční scénu je objevitelem nových tanečně dramatických postupů, k nimž si vždy umí vybrat vynikající spolupracovníky z oblasti scénografie. Tentokrát ke spolupráci přizve mladého scénografa Radka Honce a svého dlouholetého spolupracovníka – výtvarníka kostýmů Romana Šolce. Hudebně bude vycházet z díla Havlíčkova generačně i myšlenkově blízkého Leoše Janáčka.

 

Vern Thiessen: LENINOVI BALZAMOVAČI

Režie: Šimon Dominik

Premiéra 8. 12. 2017 – Malé divadlo

 

Americký autor s rusko-ukrajinskými kořeny ve své hře z roku 2010 představuje prudce groteskní tanec, jehož námětem je osud Leninových balzamovačů, Borislava Zbarského a Vladimíra Vorobjova. Stalinův nápad zajistit Leninovi, jako ikoně nového režimu, věčný život v mauzoleu, spustí nezadržitelný mechanismus: Zbarskij a Vorobjov jsou angažováni Stalinovým pohůnkem Krasinem, aby úkol realizovali. Oběma mužům tento úspěch (ač jsou jako Židé neustále podezíráni ze sympatií k Stalinovu soku Trockému) přinese nečekanou kariéru: Zbarskému v oblasti politické, Vorobjovovi akademické. Ale nechte se překvapit, jak taškařice, která toho hodně říká o krutých a primitivních atavizmech tvůrců reálného komunismu, dopadne. Hra má formu grotesky, v níž nechybí demonstrace balzamování Leninovy anatomie ani dobové vtipy, které s oblibou vypráví periodicky z mrtvých vstávající Lenin. Uvedeme ji v Malém divadle 8. prosince ke stému výročí VŘSR.

PS. Velká říjnová revoluce se slavila 7. listopadu, tak proč by premiéra k jejímu stému výročí nemohla být 8. prosince?

 

Bedřich Smetana: DVĚ VDOVY

Dirigent: Robert Jindra

Režie: Jan Antonín Pitínský

Premiéra 15. 12. 2017, 2. premiéra 17. 12. 2017 – Šaldovo divadlo

 

Česká operní tvorba patří v posledních letech mezi klíčové pilíře všech operních domů v rámci českého regionu. Opera Dvě vdovy Bedřicha Smetany (1824- 1884)  patří mezi méně uváděné skladatelovy kompozice, v Liberci byla naposledy uváděna v osmdesátých letech 20.století, avšak partitura a její hudební jazyk si nezadá se skladatelovými známějšími a uváděnějšími tituly. Libreto Emanuela Františka Züngela, je inspirováno francouzskou hříčkou Jeana Pierra Mallefilla a něžným, laskavým způsobem hovoří o dvou zcela rozdílných ženách, které se shodou okolností opatřují ve velmi podobných životních situacích, avšak každá se díky svému charakteru dívá na svět jinýma očima, jinou optikou. Opera měla premiéru roku 1874, pod taktovkou Bedřicha Smetany, který ji však sám ještě po premiéře přepracoval.

_____________________________________________________________________________________________________

 

ROK 2018


Jeffrey Lane, David Yazbek: ŽENY NA POKRAJI NERVOVÉHO ZHROUCENÍ

Režie: Martina Schlegelová

Premiéra 2. 2. 2018, 2. premiéra 4. 2. 2018 – Šaldovo divadlo

 

Po čtyřech letech, během nichž jsme uváděli populární Monty Python´s Spamalot, nabízí činoherní soubor nový a opět komediálně laděný muzikál. Filmem Pedra Almodóvara inspirovaný příběh o milostných dobrodružstvích několika madridských žen však nabídne mnohem víc: kromě bláznivého situačního humoru vás čeká taky trocha snění a dokonce i napětí. Především se však můžete těšit na muziku od skladatele s tím nejlepším doporučením – Davida Yazbeka totiž můžete znát díky jeho muzikálu Donaha!, který jsme před lety uvedli v české premiéře. Tentokrát se inspiroval Španělskem a jeho hudbou. Věříme, že kouzlo madridských ulic a nocí bude u libereckých diváků rezonovat stejně jako v Chebu, kde se tento americký muzikál objevil v tuzemsku poprvé, a to (stejně jako u nás) ve zdařilém překladu Zdeňka Bartoše.


Margaux Thomas, Cyrus Meurant: MALÝ PRINC

Libreto, choreografie: Margaux Thomas

Režie: Macbeth Kaněra

Premiéra 16. 2. 2018 - Malé divadlo

 

„Tady je mé tajemství, úplně prostinké: správně vidíme jen srdcem. Co je důležité, je očím neviditelné.“

I pětasedmdesát let od vydání útlé novely francouzského armádního pilota podněcuje Malý princ k neustálému přemýšlení a úvahám – je to pohádka, alegorie nebo filosofie? Dílo o hledání dětských jistot a vnitřního míru, dílo mystické, a přitom srozumitelné malým dětem.

Zamyšlení o víře v lidskou odvahu a bratrství převede na taneční jeviště Malého divadla členka souboru Margaux Thomas. Vydejme se spolu na cestu po planetkách, setkejme se s králem, chřestýšem, domýšlivcem, liškou či pijanem, ale hlavně s pilotem a jeho malým, moudrým průvodcem. Malý princ vám odkryje tajemství dobra a srdce, tajemství růže, kterou musíme každý střežit… Nejkrásnější povinná četba v tanečním provedení nabídne výrazné role pro pánskou část souboru.


Giacomo Puccini: BOHÉMA

Dirigent: Martin Doubravský, režie: Linda Keprtová

Premiéra 9. 3. 2018, 2. premiéra 11. 3. 2018 – Šaldovo divadlo

 

Jedna z nejznámějších operních stálic na světových jevištích měla svou premiéru roku 1896, pod taktovkou dirigenta Artura Toscaniniho, na libreto Giuseppe Giacosy a Lugiho Illicy. Inspirací se staly tvůrcům „Obrazy ze života Bohémy“ (Scenes de la vie de boheme) a svět druhé poloviny 19. století, který se pomalu odvracel od klišé romantismu k naturalistickému pohledu na člověka a jeho zákoutí. S naturalismem přichází do hudebního jazyka také verismus, jehož je Giacomo Puccini mistrem, byť se to na premiéře Bohémy nemuselo tehdejšímu divákovi ještě zdát. Dojemný příběh mladé Mimi, talentovaného básníka a jeho přátel podtrhuje naději, že opravdová přátelství, čistota vztahů a snaha být na světě nejen pro sebe, ale především pro druhého, jsou v našich životech stále nejdůležitějším nástrojem ke štěstí.

 

Alena Pešková, Gabriela Vermelho, Aries: (S)TVOŘENÍ

Libreto, choreografie, režie: Alena Pešková

Premiéra 6. 4. 2018, 2. premiéra 15. 4. 2018 – Šaldovo divadlo

 

Odpoutejme se od dějových baletů a ponechme tanci jeho prvotní a nejhlubší smysl – rituál. V připravované inscenaci (S)tvoření se choreografka Alena Pešková nechává inspirovat východní filozofií, taoistickými texty a pěti lidskými emocemi – hněvem, radostí, zádumčivostí, žalem a strachem. Tancem prožitým do extrému, se všemi barvami, zvuky, vůněmi i tajemnými čísly… Taktéž přizveme na jeviště živly – vítr, oheň, zemi, kov a vodu. V tomto „mystickém rituálu“ působícím na všechny smysly projdou diváci, ale i tanečníci a hudebníci katarzí a vyjdou očištěni… Všichni nacházejí chybějící element, jímž je láska.

Liberecké publikum ocení spoluúčinkování bubenického seskupení Aries. Hudební soubor, který působí od roku 1998 na ZŠ a ZUŠ Jabloňová v Liberci, představuje v republikovém hudebním školství zcela výjimečnou ikonu. Jeho členy jsou jak současní, tak bývalí žáci třídy bicích nástrojů Sergije Grigorenka. Hudbu pro mladé bubeníky složí Gabriela Vermelho, jejíž kompozici diváci znají např. z tanečního dramatu Gazdina roba.

 

Jaroslav Žák, Tomáš Syrovátka: KONEC STARÝCH ČASŮ

Režie: Šimon Dominik

Premiéra 13. 4. 2018 – Malé divadlo

 

Jaroslav Žák, známý jako scenárista nesmrtelných filmů ze studentského prostředí Cesta do hlubin študákovy duše či Škola základ života, napsal hořko směšný příběh se stejným názvem jako slavný Vančurův román: Konec starých časů. Tentokrát nás autor obdařený laskavým, moudrým humorem a vypravěčským uměním nepřenese do idylických časů první republiky, nýbrž do fiktivního městečka Pepův Týnec nad Lesem uprostřed únorových událostí roku 1948. Tedy do doby, kdy v lidech jedna diktatura dosud nedozněla a úsvit nové se blíží. Víc než o politiku zde ale půjde o lidské charaktery a pitomost téměř v duchu haškovském, ale i o pábitelství takřka hrabalovské či lechtivost jako od Škvoreckého. Ryze český humor v původní dramatizaci, kterou uvádíme ve světové premiéře, a to příznačně v letopočet, který končí osudovou českou osmičkou. Nebojíte se?


Johann Strauss: NOC V BENÁTKÁCH

Režie: Dana Dinková

Premiéra 18. 5. 2018, 2. premiéra 20. 5. 2018 – Šaldovo divadlo

 

Noc, karneval, víno, ženy a zpěv. Co všechno se může stát. Co všechno je dovoleno? Kdo najde toho pravého a kdo pravou lásku naopak ztratí? Skladatel slavného Netopýra či Cikánského barona, Johann Strauss, se v Liberci představí se svým dalším slavným titulem. Ani v této operetě nebudou chybět nezapomenutelné melodie, krásné kostýmy, milostné tahanice s překvapivým rozuzlením s nádechem nostalgie časů minulých. Opereta měla svou premiéru roku 1883 v Berlíně, vídeňská premiéra se pak konala téhož roku na podzim, kde byla přijata s triumfálním nadšením a stala se tak jednou z nejoslavovanějších a nejuváděnějších operet.

 

Lenka Čepková: ŽIJEME?

Režie: Petr Štindl

Premiéra 1. 6. 2018 – Malé divadlo

 

Text mladé slovenské autorky byl oceněn mezinárodní porotou v Norimberku v rámci soutěže pro české a slovenské dramatiky. Zadáním soutěže bylo téma „bavíme se o hranicích“. Autorka pojala téma metaforicky a její hra je mozaikou příběhů lidí, kteří se míjejí, nerozumí si (a to nejen kvůli jazykové bariéře), HRANICÍ je i propast mezi minulostí a budoucností či okamžik našeho narození a smrti. Tato poetická hra ne náhodou uspěla v německém prostředí, neboť v lecčems připomene např. Schimmelphennigovu Arabskou noc, kterou jsme před lety úspěšně uváděli v našem Malém divadle.


Friedrich Schiller: ÚKLADY A LÁSKA

Režie: Ivan Krejčí

Premiéra 15. 6. 2018, 2. premiéra 17. 6. 2018– Šaldovo divadlo

 

Jeden z nejvýznamnějších českých režisérů současnosti Ivan Krejčí, vůdčí osobnost oceňované ostravské Arény, se po zdařilém groteskně pojatém Revizorovi opět vrací do Šaldova divadla. Tentokrát vás pozve na německou klasiku. Divadlo a herectví se od Schillerových časů hodně změnily, ale srážka individuálního práva na štěstí se společenskou falší a politickou intrikou je platná a srozumitelná tím více, čím měně průhledné a zřejmé jsou zájmy a vazby, které ovlivňují naši současnost. Kdo je kdo a komu věřit? Co je v pozadí událostí, které rozhodují o našich životech? Co je pravda, a co „fake“ (podvod), jak se dnes říká? Milostný vztah Ferdinanda von Walter a hudebníkovy dcery Luisy Millerové je pod tlakem úkladů a vyšších zájmů rozmetán na kusy a postavy jako např. tajemník Wurm (německy červ) jsou doslova prototypem intrikářství. Takzvaná „měšťanská truchlohra“ z roku 1784 vnímaná ve své době jako revoluční čin nabídne v Liberci zajímavé setkání významného režiséra s velkým autorem. Na bezpochyby zajímavé inscenaci budou v rámci inscenačního týmu spolupracovat i němečtí hosté.


Gioacchino Rossini: LA CENERENTOLA (Popelka)

Dirigent: Miriam Němcová, režie: Constance Larrieu

Premiéra 28. 9. 2018, 2. premiéra 30. 9. 2018 – Šaldovo divadlo

 

Slavná opera italského mistra, kterou můžeme znát také pod názvem Popelka, vychází ze stejnojmenné pohádky spisovatele Charlese Perraulta, jež je součástí sbírky Pohádky mé matky husy, premiéra opery se konala roku 1817 v Římě. Pod libretem je podepsán Jacopo Ferretti a společně se skladatelem rozehrávají hru plnou jemného humoru, dráždivých situací a lidských charakterů, které zůstávají stejné v každém století, v každé době, v každé historické epoše, s přesahem, které jsou hlavním motivem pohádkových příběhů. Nesmrtelnou pohádkou Popelka bezesporu je – nyní i v operním zpracování a to s mimořádně obtížnými pěveckými party, u kterých se tají dech nejen operním fanouškům.

 

Radovan Lipus, Milan Šotek, David Vávra: SIALSKÁ TROJČATA

Režie: Radovan Lipus

Premiéra 5. 10. 2018 – Malé divadlo

 

Teď hned kabaret! Od Perštýna až po Ještěd! Stateční muži a múzické ženy. Básníci architektury nejen liberecké scény. Smělé stavby odolávající času. Rotační hyperboloid vyzval k tanci krásu!

Večer hravý, až trojčivý. Pocta městu Liberci, jeho architektuře a osobnostem 60. let, které v šermu se socialistickou realitou vytvořily malé i velké zázraky. Autorská trojice "Sialských trojčat", to je setkání kabaretu a architektury v Malém divadle pod ještědským hřbetem. Aneb jest tu jasně řečeno, že půjde o původní dílo věnované městu Liberci, žánrově kabaretní a odborně i tematicky šumné, jak napovídají jména autorů. Zábavné i poučné, stejně jako neobvyklé. Spoluautory této podívané jsou jednak tvůrci „šumných měst“ (Lipus a Vávra) a s nimi Milan Šotek, který je v současné době dramaturgem Národního divadla v Praze a také zkušeným kabaretním autorem. Tímto titulem se snažíme navázat na tematickou řadu týkající se historie i současnosti našeho města.

 

Joe Orton: KLÍČOVOU DÍRKOU

Režie: Šimon Dominik

Premiéra 19. 10. 2018, 2. premiéra 21. 10. 2018 – Šaldovo divadlo

 

Kdo je ta mladá dáma a proč nemá šaty? Je pacient zdravý a psychiatr blázen? Je rozumné se vysvléknout, když tady evidentně něco nehraje? Kdo je komu nevěrný? Nestala se tady náhodou vražda? Když ne, tak proč je tady policie? Jak může pomoct muži, když děvče předstírá, že je chlapec? A jak s tím vším souvisí Winston Churchill a jeho ztracený doutník? Podobné a ještě horší otázky vás zneklidní ve skvělé anglické crazy komedii v režii uměleckého šéfa činohry DFXŠ Šimona Dominika, který britský humor a dramatiku miluje a soustavně se jí věnuje. Upozornění pro diváky: Inscenace obsahuje scény pouze v negližé a s velkou pravděpodobností způsobuje smích!

 

Richard Ševčík, Jan Matásek: VÁNOČNÍ KOLEDA

Choreografie, režie: Richard Ševčík

Libreto: Kateřina Ševčíková

Premiéra 16. 11. 2018, 2. premiéra 25. 11. 2018 – Šaldovo divadlo

 

Po šesti úspěšných sezonách, kdy malé i velké bavila a dojímala naše verze Louskáčka, víme, že je čas na změnu. Proto vám nabízíme Dickensovu Vánoční koledu a pevně věříme, že se na repertoáru nejen v adventním čase udrží stejně dlouho. Obchodník Ebenzer Skruž je lakotný. Vlastně miluje jen jedno – peníze! Hromadí je a škudlí, kde se dá. Ani o Vánocích nedokáže být laskavý a štědrý. Brzy se má ale všechno změnit: o Štědrém dnu ho navštíví záhadní návštěvníci – Duch minulých Vánoc, Duch letošních Vánoc a Duch příštích Vánoc. Snad zlému lakomci spadnou klapky z očí, a rozhodne se pro zásadní životní změnu…

Klasický příběh z viktoriánské Anglie přepracujeme do výpravné podívané pro celou rodinu. Připraví ho choreograf a tanečník Richard Ševčík, který působí jako sólista baletu Divadla J. K. Tyla v Plzni. Je držitelem Ceny Thálie 2014 za titulní roli Spartaka (chor. J. Pokorný) a jako choreograf inscenace Obraz Doriana Graye získal Cenu města Plzně za mimořádný umělecký počin. Hudbu zkomponuje speciálně pro naši inscenaci skladatel a herec Jan Matásek (člen Divadla Minor), který tvoří pro česká divadla (Komedie, Alfa, Naivní divadlo, Nablízko, Drak, Reduta, Viola). Hudba pro celovečerní taneční inscenaci ale pro něj bude novinkou.

 

Hadar Galron: MIKVE

Režie: Jakub Nvota

Premiéra 7. 12. 2018 – Malé divadlo

 

Mikve je rituální lázeň, v níž se věřící židovské ženy pravidelně očišťují. Ve hře současné izraelské dramatičky Hadar Galron se stává místem, kde se střetnou a konfrontují různá vnímání víry a moderní reality. Do ortodoxně věřícího společenství přichází nová lázeňská, před níž se pozvolna rozkrývají osudy místních žen – dramata, o nichž všichni vědí, ale nikdo o nich nemluví. Ženská komunita kolem bývalé lázeňské, tu novou nejprve odmítá, brání se novým nabízeným řešením svých problémů, aby se posléze v závěru ženy pokusily vzepřít svazujícím pravidlům svého společenství. Ale pozor. Tradičním židovským rituálem otevírá tato současná hra téma postavení žen ve společnosti, vztahu víry a archaických stereotypů k současnému běžnému životu. A ty zdaleka nesdílejí jen ortodoxní židé, nebo jiní věřící, ale jsou ukryty i v hlubině myslí sekulárně žijících lidí. V tom je hra hluboce lidsky živá a má silnou odezvu všude, kde se hraje. A navíc nabízí vynikající herecké příležitosti prostřednictvím psychologicky bohatých postav a jejich dramatických osudů.

Jako režiséra poprvé uvítá Liberec v Malém divadle mladého úspěšného slovenského režiséra Jakuba Nvotu.

 

Sergej Rachmaninov: FRANCESCA DA RIMINI

Luigi Dallapiccola: IL PRIGIONIERO

Dirigent: Martin Doubravský, režie: Linda Keprtová

Premiéra 14. 12. 2017, 2. premiéra 16. 12. 2018 – Šaldovo divadlo

 

Večer spojený ze dvou jednoaktových oper představí českému divákovi hned dva ojedinělé tituly – tituly, které se na repertoáru českých divadel objevují jen zřídka, v tomto spojení vůbec poprvé.

Francesca da Rimini vychází z příběhu, jenž je zakomponován v Dantově Božské komedii, premiéra se konala roku 1906. Il prigioniero (Vězeň), na text skladatele, byl zkomponován po druhé světové válce, premiéra se konala roku 1950. Obě kompozice dokáží hned od začátku připoutat posluchačovu pozornost, obě partitury svádí boj s otázkami tolik pro člověka potřebnými, oba skladatelé svlékají zachumlané lidství, jenž se dokáže tvářit způsoby rozličnými. A především - obě kompozice jsou překrásné.


    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
.
HOME ČINOHRA OPERA BALET PROGRAM KONTAKT
.
© 2015, Šaldovo divadlo – všechna práva vyhrazena