Liberecká inscenace Verdiho Aidy se v rámci turné čtyř představení této proslulé opery na německo-rakousko-švýcarském pomezí dočkala velmi pohotové tištěné recenze v historickém Schaffhausenu. Text připomíná vžitou pompézní představu o díle, ve kterém se někdy ztrácí důležitá intimita Verdiho dramatu. Komornější provedení naší operou kritika nepovažovala za kompromis nutný pro tamní menší jeviště, ale naplnění požadavků psychologické drobnokresby díla: Dirigent Martin Doubravský se svým souborem vytesává Verdiho operu s jedinečnou energií, kde se neztrácí slavnostní gesto, ani kouzlo belcantového zpěvu. Tato energie byla patrná napříč souborem, počínaje sborem, přes taneční složku, orchestr a pochopitelně sólisty. Kritika ocenila představitelky titulních rolí Aidy a Amneris, Miroslavu Česarovou a Petru Vondrovou, které v průběhu večera působivě rozvíjely své hlasové fondy, stejně jako všechny tří baso-barytonové postavy díla v provedení Romana Vocela, Pavla Vančury a Richarda Haana. Švýcarské publikum rovněž ocenilo režijní a scénickou stránku díla, kde působivá scéna a kostýmy metalové barvy znamenitě kontrastují s klasickým hereckým pojetím a gesty… Inu potěší.