Symfonickému koncertu dominoval „čertovský“ výkon mladého houslisty
Únorový symfonický koncert v divadle F. X. Šaldy opět přilákal své publikum (budova bezmála praskala ve švech) a opět nezklamal. K dirigentskému pultu byl tentokrát přizván mladý šéfdirigent Plzeňské filharmonie, Tomáš Brauner, který patří k nejvyhledávanějším dirigentům své generace.
Vedle 4. symfonie Roberta Schumanna, která pro hloubku své smyslovosti bývá přezdívána „démonická“, dominoval koncertu proslulý houslový koncert a moll Antonína Dvořáka, v němž se představil mladý houslista, koncertní mistr berlínské Komische Oper Petr Matěják ml. (jeho otec, Petr Matěják starší je koncertním mistrem našeho orchestru), který vyvolal u publika doslova nadšení svým jedinečným technickým, ale též výrazovým výkonem – pasáže podmanivého pianissima se střídaly s „čertovským“ výrazem, čímž jedinečně naplnil partituru, kterou mimochodem Antonín Dvořák začal tvořit „za kopcem“… během svého letního pobytu u přítele Aloise Goebla na zámku Sychrově.
Opera libereckého Šaldova divadla je dlouhodobě známa svými úspěchy v mezinárodním měřítku, což by nebylo možné bez kvalitního symfonického tělesa. Orchestr se jak v případě Dvořákova koncertu, ta v Schumannově symfonii představil ve formě hodné pověsti libereckého operního domu. Jiří B. Sturz
Nyní máte možnost shlédnout i fotografie z koncertu, pro zvědavé diváky je zde i ochutnávka obrázků ze zákulisí.
Foto: Lukáš Trojan